Promovare PPC – tot ce trebuie sa stii

Promovare PPC – tot ce trebuie sa stii

PPC (Pay Per Click) este un canal de marketing digital pe care companiile il folosesc pentru a genera trafic si conversii din motoarele de cautare. Poate ca esti in cautarea unor modalitati de a genera primul trafic? Si primele vanzari pentru o afacere noua. Sau poate iei in considerare modalitati noi de a dezvolta prezenta online a marcii tale. Promovare PPC poate fi o modalitate buna de a creste gradul de constientizare a afacerii tale si de a ajunge la clienti noi dar poate fi putin confuz pentru cei care nu cunosc acest canal. In cele ce urmeaza te vom ajuta sa intelegi ce este PPC, cum functioneaza si cum il poti folosi pentru a face din afacerea ta un succes.

Ce este promovare PPC?

PPC, care inseamna Pay Per Click este un model de publicitate online prin care o agentie de publicitate afiseaza anunturi pe o platforma precum Google Ads si plateste un comision de fiecare data cand cineva da click pe ele. Efectueaza aproape orice cautare pe Google (sau Bing) si vei vedea anunturi afisate in partea de sus a paginii de rezultate. Vezi grila de produse din dreapta? Acestea sunt anunturi care apar atunci cand o cautare are o intentie comerciala. Companiile folosesc PPC pentru a atrage trafic, cereri de informatii sau vanzari catre publicul lor tinta. Actualele platforme de PPC ofera o profunzime exceptionala de targetare astfel incat sa poti difuza anunturi doar persoanelor pe care le consideri potrivite pentru tine.

Motoarele de cautare reprezinta principalul mijloc de gasire a furnizorilor de produse si servicii iar atunci cand o audienta activa cauta ceea ce are de oferit compania ta, exista o oportunitate de vanzare. Promovare PPC te poate ajuta sa ajungi la aceste persoane cu un nivel de directionare mai precis decat permite publicitatea traditionala. Doresti sa vizezi o persoana care locuieste in alt oras decat tine si cauta o masina second hand – adica ceea ce ofera afacerea ta? Nimic mai simplu. Promovare PPC iti ofera oportunitatea de a ajunge la publicul tau atunci cand acesta este in cautarea unei afaceri similare cu a ta oferindu-ti in acelasi timp informatii despre date care te vor ajuta sa imbunatatesti eficienta canalului in timp.

Publicitatea platita este o afacere mare iar Alphabet (Google) castiga peste 162 de miliarde de dolari pe an doar din platforma sa publicitara.

Promovare PPC – cum functioneaza?

PPC ca si canal de marketing cuprinde o serie de platforme de publicitate diferite, cele mai comune fiind Google Ads si Bing Ads.

Iar in cadrul fiecareia dintre aceste platforme exista diferite formate de anunturi, printre care:

  • Anunturi de cautare;
  • Anunturi de cumparaturi;
  • Anunturi de afisare;
  • Anunturi video;
  • Anunturi Gmail;

Promovare PPC – tot ce trebuie sa stiiCele mai multe intreprinderi incep o promovare PPC cu Google Ads, pur si simplu pentru ca le ofera acces la cea mai mare audienta de potentiali clienti si ofera o serie de modalitati diferite de configurare si gestionare a campaniilor, in functie de obiectivele tale.

Dar, indiferent de platforma, indiferent de formatul anuntului, modul in care functioneaza PPC este in mare parte acelasi, este un proces destul de simplu:

  • Creezi un cont pe platforma;
  • Creeze anunturi (si alegi targetarea corecta ptin adaugarea de cuvinte cheie sau audiente);
  • Stabilesti costul maxim pe care esti dispus sa il platesti pentru fiecare click.
  • Anuntul tau este scos la licitatie cu alti agenti de publicitate care liciteaza pentru aceleasi cuvinte-cheie.
  • Licitatia determina ordinea in care sunt afisate anunturile.
  • Platesti atunci cand cineva face click pe anuntul tau.

Promovare PPC nu este usor sau complicat de implementat si, desi exista diferente intre formatele de anunturi (si strategiile de licitatie care pot fi utilizate, de exemplu), principiile raman aceleasi. In continuare vom analiza cum functioneaza licitatiile deoarece aceasta este adesea partea cea mai confuza pentru cei care nu cunosc foarte bine promovare PPC.

Cum functioneaza licitatiile PPC?

Atunci cand un utilizator efectueaza o cautare, are loc o licitatie publicitara care este folosita pentru a determina factori precum:

  • Eligibilitatea unui cont publicitar de a participa la licitatie.
  • Ordinea in care anunturile eligibile apar in spatiul publicitar de pe paginile de rezultate.
  • Cat va costa un clic pentru fiecare din agentii de publicitate ale caror anunturi sunt afisate.

Primul factor care influenteaza ofertele este CPC (cost per click) maxim pe care un agent de publicitate il stabileste in contul sau pentru un anumit cuvant cheie sau un grup de anunturi – acesta este maximul pe care este dispus sa il plateasca pentru fiecare click. Aceasta nu este neaparat suma pe care o vor plati, ci doar valoarea maxima.

Pozitia unui anunt pe pagina de rezultate este determinata de Ad Rank, care poate fi definit in termeni simpli dupa cum urmeaza:

Ad Rank = Nivelul de calitate x CPC maxim

In realitate, formula Google este putin mai complexa, dar cea pe care am prezentat-o este perfect potrivita pentru o intelegere generala.

De ce sa folosesti promovare PPC?

Daca iei in considerare PPC ca un canal de marketing pentru afacerea ta, vei dori sa cunosti beneficiile pe care le ofera si sa intelegi de ce ar trebui sa investesti bugetul aici si nu in alta parte. Iata de ce promovare PPC este potrivita pentru tine:

Poti incepe sa obtii clickuri foarte repede. Dupa ce ti-ai configurat contul si ai creat un anunt, acesta ar trebui sa fie aprobat de platforma, dar acest lucru nu dureaza mai mult de cateva ore. Odata ce anunturile tale sunt live, daca esti eligibil pentru a licita si daca oferta ta este suficient de mare, acestea pot incepe sa fie afisate foarte repede (si sa primeasca clickuri daca volumul este suficient de mare). In comparatie cu alte canale precum SEO, promovare PPC ofera un randament rapid si acesta este unul din principalele motive pentru care este atat de popular in randul multor persoane.

Poti sa te orientezi cu precizie catre clienti. Spre deosebire de publicitatea traditionala, PPC iti permite sa te orientezi exact catre baza ta de clienti pe baza datelor tale, permitandu-ti chiar sa ajustezi ofertele in functie de dispozitivele utilizate, de ora din zi si de locatie.

Call Now Button